Co wybrać, jak dobrać ? – Faktura

Kolor nie jest i nie powinien być jedynym czynnikiem wpływającym na naszą decyzję o wyborze określonej kostki brukowej. Różne odcienie odmiennie się bowiem prezentują w zależności od faktury. Jak wybrać odpowiedni efekt, by całość dobrze się prezentowała?

Powierzchnie płukane
Powstają w wyniku unikalnej technologii wypłukiwania, dzięki której tworzy się niejednolita powierzchnia z łatwo wyczuwalnym kruszywem o różnej frakcji. Poszukując kostki brukowej o takim charakterze, zwróćmy uwagę na Polbruk Avanti, której struktura wyglądem przypomina naturalny granit i sprawia wrażenie, jakby składała się z milionów mieniących się w słońcu kryształków. Odmienne, lecz równie duże, wrażenie zrobi na nas struktura sprasowanego piasku charakterystyczna dla kostki Polbruk Complex. Oba rodzaje faktury doskonale prezentują się w otoczeniu miejskim i nowoczesnym.

Powierzchnie gładkie
Powstają w wyniku procesu zwanego obijaniem. Aksamitna powierzchnia z nieregularnie łamanymi krawędziami, doskonale odwzorowuje efekt starobruku. Decydując się na wybór tej stylowej powierzchni, możemy przebierać w kolorach i kształtach kolekcji Polbruk Granito, Carmino, Nostalite, Country oraz Napoli. Powierzchnie gładkie idealnie prezentują się w okolicy starych, zabytkowych budowli, przestrzeniach stylizowanych na pochodzące z przeszłości, a także tych w stylu vintage – łączących elementy tradycji z nowoczesnością.

Powierzchnie pofałdowane
Specjalnie uformowana faktura nawiązuje stylistycznie do falistej struktury morskiego dna i daje ciekawy efekt wizualny zarówno na wąskich, jak i rozległych przestrzeniach. Amatorzy wyszukanych form, gustujący w niebanalnych aranżacjach, z pewnością się nie zawiodą, wybierając kostkę brukową z kolekcji Polbruk Atena. Dzięki nim ogrodowe ścieżki mogą zamienić się w rwące strumienie, a przydomowe place w prawdziwe suche oceany. Kostki o powierzchni pofałdowanej, dostępne w ciepłych barwach, sprawdzają się zarówno w otoczeniu swojskim, jak i tym, które inspirowane jest egzotyką.

Źródło